Síntesi del projecte:
“Science: Una aproximació
plurilingüe a l’aprenentatge de l’àrea de coneixement del medi natural, social
i cultural”. El projecte consisteix en usar la llengua anglesa a Cicle Superior
per tal d’adquirir i/o ampliar informació i coneixements de medi natural,
social i cultural gràcies a l’ús de webs, blogs i altres recursos en llengua
anglesa en una situació d’aprenentatge plurilingüe basat primordialment en l’ús
de les TIC.
Experiències prèvies:
.-Projecte
Orator 2003-2005
.-Pla
d’innovació de llengües estrangeres: 2005 -2008
.-Premi d’Oratòria de CS 2006
.-Associació Multilateral Comènius
“Castles and Countries” 2007-2009. Centre associat.
.-PELLE:
2008-2011
.-Experiències
de correu electrònic amb alumnes de diverses escoles de Suècia, Alemanya,
Dinamarca, Anglaterra, EEUU, Polònia, Itàlia...2000-2012
.-Associació Multilateral Comènius
“Here we are” 2011-2013. Centre Coordinador.
Horari de l'àrea de llengua Anglesa:
Tres sessions de classe d’anglès a cada curs de Primària i una a P5.
L’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural a Cicle
Superior té una assignació horària de quatre hores setmanals al nostre centre.
Una d’aquestes sessions es farà en anglès amb la presència mínima de dos
professors a l’aula. Un d’ells serà un dels especialistes d’anglès que
impartirà tota l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural i el
reforç anirà a càrrec dels altres especialistes d’anglès.
Tres sessions de classe d’anglès a cada curs de Primària i una a P5.
Proposta de Treball:
El projecte s’emmarca en el
Projecte Lingüístic Plurilingüe del centre que s’està actualitzant. La nostra
proposta de treball plurilingüe es basa
en què els alumnes puguin buscar i trobar informació, adquirir coneixements,
elaborar-los i fer produccions pròpies utilitzant la llengua vehicular pròpia i
l’anglès. Perquè aquest treball sigui realment efectiu, considerem que es
necessita per un costat un cert domini de la llengua anglesa i, per altra
banda, l’ús sistemàtic de les TIC.
Aquestes consideracions prèvies
ens han fet situar el nostre projecte al
Cicle Superior de l’Educació Primària. El curs 2012-2013 s’iniciarà a sisè i el
curs 2013-2014 es continuarà a sisè i, a partir de l’avaluació del primer any
d’implementació del projecte, s’iniciarà a cinquè.
No comments:
Post a Comment